Inloggen als woningzoekende

Welke bewijsstukken lever ik aan?

Als u bent uitgeloot voor een woning, controleren wij of u aan alle voorwaarden voldoet. Daarbij hebben wij deze bewijsstukken nodig:

  • Inkomensverklaring over 2020 of 2021 óf een voorlopige aanslag of definitieve aanslag over 2020 of 2021. Deze stukken graag in pdf-formaat sturen.
  • Loonstroken, uitkeringsspecificaties, AOW en/of pensioen van de laatste 2 maanden.
  • Verhuurdersverklaring (als u huurder bent van Viverion is dit niet nodig) of een verklaring van de hypotheekverstrekker over de afgelopen 2 jaar.
  • Uittreksel Basisregistratie Personen met woongeschiedenis en huishoudgrootte. U kunt het uittreksel opvragen bij de gemeenten waar u op dit moment staat ingeschreven. Of u maakt zelf een uitdraai van uw adreshistorie via Mijn Overheid. Als u huurder bent van Viverion is dit niet nodig.
  • Akkoord bewindvoerder + beschikking (mits van toepassing). 
  • Mits van toepassing: bewijsstukken als u een woning zoekt omdat u uit elkaar gaat. Onder paragraaf 1.e in Alles op een rijtje vindt u welke bewijsstukken u dan aanlevert.

U voert de bewijsstukken digitaal op in uw woningzoekendenaccount. Hoe dat werkt, leest u in hoofdstuk 2 van de handleiding Alles op een rijtje. Hierin vindt u ook alle andere informatie die belangrijk is bij het reageren op een woning. Maakt u gebruik van de Woonmatch app? Maak een foto van de documenten en upload deze direct.